Course on the second race day was longer than day before. We rounded first island Neckar and then whole Virgin Gorda. We took a good start and started well with other competitors.
First leg was upwind and that is really not good for Vahine. The sails we have give too much handicap to others. Downwind sailing could have benefit from using downwind sails, but with high seas we decided not to use those as getting big foresail down could have been an issue as we had not tried itat all before.
The end of the course was upwind again and we saw a long journey in front of us. Just before 5 pm race committee informed us that finishing line is closed and we did not make it this day. With the sails we have, this is the best we can do and we shall continue to sail the coming races th good spirit.
Lähtö oli tälläkin kertaa hyvä ja lähtölinjalla edellispäivää enemmän säpinää. Olimme juuri oikeaan aikaan linjalla ja hyvin sijoittuneina muihin nähden. Alun luoviosuudella jäimme kuitenkin muiden vauhdista. Vahinen genua on parhaat päivänsä nähnyt eikä sillä luovia kunnolla. Vaikka saimmekin vauhtia, niin nousukulma ei millään riitä. Aallokkoa oli sen verran, että myötätuuliosuudella emme nostaneet genaakkeria, koska sitä ei oltu ehditty kokeilla ja jonkin verran arvelutti saammeko sen kunnialla alas kääntömerkille. Loppumatkan luoviosuus oli meille kuin viimeinen niitti. Tuntui ettemme liikkuneet ollenkaan oikeaan suuntaan ja lopulta järjestäjät tulivat kertomaan meille, että maalilinja oli tältä päivältä suljettu ennen kuin ehdimme sinne saakka. Kilpailulautakunta pyysi kuitenkin kipparia puheilleen ja kertoi terveiset, että miehistöllämme on ehdottomasti hyvä asenne.
Ruorin takaa etenkin Vahinen kryssiä on välillä tuskallista katsoa. Vaikka miten yrittäisi purjeita trimmata, niin mitään parannusta ei oikein synny. Mutta tehdään se mikä voidaan ja purjehditaan joka lähtö loppuun saakka.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti