After the first racing day the race committee had decided to postpone start with one hour. This left us plenty of time in the morning before the race would start. Therefor we decided to start third racing day with testing of the downwind foresail. Getting it up was ok, as well as getting it down. So nothing would stop us from using it in today’s race. Race committee informed that we shall downwind start. It is quite challenging as it is not possible to “put break on” before start lane if you are early. Again we were well positioned at the starting lane and after the start we hoisted downwind foresail really quickly, taking into account that we have no electrical equipment to help with sail handling, everything is done manually with real man power.
After third racing day we had regatta barbecue in the evening together with all other teams. Good food, music, dancing and videos from first three days of racing were the formula for nice evening for all the sailors. Crew enjoyed the evening and it was quite late, at least for some of us, before we were all in deb in the evening.
Tunnin viive alkua ilmoitettuun starttiin käytettiin päällikön ilmoituksella. Vahine irtosi kilpailualueelle heti kun alus oli valmis. Keulakansi aloitti kisapäivän haasteella painia avotuulipurjeen kanssa. Suuren epäsymmetrisen avotuulipurjeen, puolikupolin nostamiseen tilaus oli ollut ilmassa jo hetken. Miehistön mielipiteet Vahinen nopeuteen kohti alamerkkiä tuskin erosivat mielipiteistä nopeudesta kohti ensimmäistä ylämerkkiä. Mutta nyt meillä kaikilla oli tarjolla kilpailussa onnistumisia ja joiden tuloksia kisavauhtiin haettiin monin tavoin.
Päivän kilpailu käynnistyi Vahinen leikatessa lähtölinjan hyvässä asemassa. Veneen potentiaali oli läpi kisan käytössä mutta joutui myötäämään kilpailijoiden edessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti